lördag 23 oktober 2010

Vinter, Halloween, Höststädning

Jaha, den där hösten var ju lite annorlunda...

Redan i Augusti kallt och "höstklar" luft. En lång period med skiftande nyanser i grönt-gult-rött-brunt. Fortfarande träd och bruskar med gröna lövverk. Några träd står helt kala. Och så snö på det! Den 22 oktober liksom snö på backen, som dessutom ligger kvar! Fick ju nästan som julkänsla... Efter en stund kändes det precis som om vintern aldrig hade försvunnit i våras. Som om sommaren aldrig var här och hälsade på. Vintern kändes så bekant. Knarret under sulorna, kylan och halkan... Som igår!

Ur led är tiden.

Ikväll ska vi ha Halloweenfest. Fast jag kanske ska göra om den till Adventsfest? Nejdå. Här ska spökas till det ordentligt. Som vanligt manfall i sista minuten. Såg ut ett tag som om vi skulle bli uppåt en 20 pers, men slutar nu (förhoppningsvis om inte fler ställer in) med ca 11. Kan iofs vara ganska lagom.

Det är städdag i vägföreningen strax. Jag hatar verkligen sånt påtvingat socialt umgänge med människor man inte känner. Och vad ska städas?? Alla har sin tomt. Jisses, vi bor väl för 17 mitt ute i skogen! Jaja, jag går dit och ser entusiastisk ut en stund, det lär ju inte gå att vare sig kratta löv, klippa gräs eller gräva i detta snö- och isväder, så jag kanske slipper engagera mig.

2 kommentarer:

- VERAN - sa...

Jag hade typ tusenmiljoner gånger hellre varit spöke ikväll tillsammans med er än att vara på jobbet =/ Äh det suger ju. Hoppas ni får en riktigt skoj kväll! Bilder vill jag se sen =)

Kram!!

Syster Yster sa...

Det vet jag, Veran! Men det får bli fler gånger! NÅN gång ska det väl funka med våra scheman! :D