söndag 7 november 2010

Frost och bad

Passade på att vara ute i trädgården hela dagen igår, så länge som det fanns solljus i alla fall. Eldade i tunnan, högg en massa ved, räfsade löv, och Caisa pysslade i förrådet. Vid 19-tiden var det 38 sköna grader i tunnan och bara att glida ner. Frost i gräset och is på trappstegen, och så himmelskt skönt varmt i vattnet och doften av eld och tända ljus. Och så ett glas vin på kanten. Det är riktig lyx för kropp och själ, det!
Ännu en frostig och solig dag idag. Sitter och tittar ut på tagoxarna som mumsar förnöjt från det lilla fågelhuset jag hängt upp här utanför. Ska strax ner till gymmet på ett spinningpass.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!

Sassa heter jag och jag jobbar med ett nytt tv-program som går ut på att resa. Jag ser att du gillar vildmarksliv!
Vi söker just nu par och familjer som gillar att resa.
Vore bra om du kan höra av dig till mig om det låter intressant, på sassa.zarour@jarowskij.se eller på telefonnummer 908-50307867.

Vänligen, Sassa