onsdag 24 november 2010

Semestern

Efter några dagar i vardagen så är allt precis som vanligt igen, förutom möjligtvis en viss brun nyans i huden som sakta men säkert tynar bort, den med.


Jag känner att jag kanske borde skriva lite om vad vi har gjort på semestern, men faktum är att det inte finns så himla mycket att skriva förutom: SLAPPAT! Vi har verkligen bara tagit det lugnt. Solat massor, jag har badat massor både i havet och i poolen och i badkaret på hotellrummet (Caisa tog ett dopp i poolen), ätit och druckit gott och gått lite promenader. Tre utflykter hann vi med också. En dag tog vi en lokalbuss till den lilla fiskebyn Arguinegin där det var marknad. Vi strosade runt ett tag och åt lunch där, sen var det inte så mycket mer med det. En dag hade vi bokat "Kamel- och jeepsafari". Dvs vi åkte öppna jeepar till en farm med dromedarer (enpuckliga kameldjur till skillnad från riktiga tvåpuckliga kameler), red i en turistig karavan och fick sedan gosa med och klappa dromedarerna. Efter det tog vi en jeeptur i bergen. Sista dagen hade vi bokat "Supercat", en havstur på en lyxig katamaran under en halv dag. Det var tyvärr mulet och blåsigt just den dagen, men rätt skönt ändå.


Det har varit lagom varmt hela tiden, mellan 20-30 grader. Nån dag hade vi 33 grader på dagen, men då låg vi på stranden och stekte hela dagen. Annars höll det sig mest strax över 20-25 vilket jag tycker är alldeles lagom! Skönt i havet var det också. Rejäla vågor och spännande fiskar att speja på.


En rolig detalj: På ditresan var Caisa väldigt nervös och flygrädd och jag fick sitta och hålla henne i handen och lugna henne och förklara alla konstiga ljud och skakningar och sånt i planet. Jag var lugn som en filbunke (nästan) hela tiden. På hemvägen däremot var Caisa hur cool som helst, och behövde inte alls bli ompysslad. DÅ passade jag på att få tokångest och katastroftankarna härjade vilt i mitt trötta huvud. Jag fick pilla i mig en Sobril, sen kunde jag slappna av litegrann. Så jäkla märkligt! Bara för att jag inte hade nån att ta hand om (och på det sättet kanalisera min rädsla), så fick jag själv panik! Tok...


Så, här några små semesterbilder:

Klättrat upp högt upp på en sanddyn i Dunas de Maspalomas.

Ett dopp i havet med schyssta svallvågor.

En söt kamel. (Eller okej, Dromedar!)

Skål och välkomna.

Som sagt, vi hade turen att ha badkar på rummet! Badgris som jag är var jag ju tvungen, hur varm det än var...

7 kommentarer:

- VERAN - sa...

Kul att få se lite bilder från er semester. Tycker att det låter alldeles underbart att bara slappa, umgås, sola och ta någon lite tur då och då. Så vill jag ha mina semestrar också.

Välkommen hem till snöyran. Det är ju mysigt det också. Fast på ett annat sätt dårå.

kram till er båda!

Syster Yster sa...

Jo men precis, allt är mysigt på sitt sätt. Var skönt med ett ljust avbrott i mörkret, men nu ska jag gå in för att vintermysa i snön! =)

Anonym sa...

Hihi badkar? Är man verkligen sugen på att bada i värmen? Badkar ska man ha när det är kallt juh.

/Nanna

Syster Yster sa...

Jag är ALLTID sugen på att bada!

Caisa sa...

Nanna: Om hon kunde skulle hon nog kunna bo i ett badkar dygnet runt =)

Anonym sa...

Hehe =) neä det är som att basta på sommaren, det går fett bort ;).

/nanna

Syster Yster sa...

Nanna, du är ingen riktig Finne ;)