måndag 1 november 2010

För tidigt

Uppe redan halv sju en ledig dag. Molly fattade inte att vi ställde om klockorna igår, och vaknade glatt i vanlig tid och låg och flåsade mig i örat och sparkade mig i magen med tassarna. När jag gått upp och släppt ut henne var jag plötsligt jobbigt pigg, så det var ingen idé att lägga sig igen. Nu har jag suttit här vid datorn medans det ljusnat ute, druckit mitt kaffe och läst alla intressanta bloggar och Facebookinlägg. Snart ska jag ringa försäkringsbolaget och bilverkstaden. Måste ju få ordning på bilen efter krocken.

Känner mig glad i magen åt en vän som förtjänar att vara glad och ha det bra. Åh vad det känns skönt när man vet att vänner har det gött! Det är nästan så jag blir lite pirrig och känner mig nykär själv bara för att jag vet att kärlek svävar i luften. Okej, okej, inga rosa moln ännu. Nej, nej, jag vet. Lugn och fin nu. ;) Men ändå: Wiiii, bara att få nuppa!

Inga kommentarer: