onsdag 3 november 2010

Lättare

Idag känns tillvaron en smula mer stabil.

Jag har lagt fånigt tjafs bakom mig. Orkar faktiskt inte ta åt mig av kritik som inte är befogad. Folk kan få hålla på och vifta med sina pekpinnar, spela i sina pipor, men jag kommer inte dansa. Jag vet varför jag tog det så hårt. För det klämde på en av mina mest fasta principer - att vara en god vän. Men om jag nån gång inte lyckas vara allas bästa väl i alla lägen, så tycker jag att det är någonting som angår mig och min vän. Intriger är det värsta jag vet, och jag tänker inte bli en del av något sådant. Vill människor gräla får de göra det utan mig.

Jag har stannat till, observerat (verkligen en närstudie), accepterat (vissa människor beter sig såhär), och lämnat (finns ingen mening att gå under av lite tjafs). SOAL. Stop, observe, accept, let go.

Inget annat. Punkt.

Det är mörkt. Det känns ända in i själen, mörkret. Den totala avsaknaden av ljus! Mindre än två veckor kvar till solsemester!

Inga kommentarer: