torsdag 25 november 2010

Viktig fråga

Får man kommentera andra människors vikt?

Jag står kluven och undrande.

Jag har säkert nämnt förut, en kille på gymmet som varit väldigt tjock, och som tränat utav bara helvete och nu blivit betydligt smalare, väldigt stark och muskulös. Jag är väldigt imponerad av denna förvandling, att se detta sporrar mig att fortsätta träna själv. Så idag, efter boxningen, sa jag det till honom. Att jag tycker att det är beundransvärt att han har gått ner så mycket och blivit så vältränad. Han rodnade lite, men svarade att det var skönt och att han orkade mycket mer nu.

Sen kom jag på att jag kanske gjort totalfel? Sån't kanske man inte alls får kommentera! Han kanske tyckte det var jättepinsamt, och tyckte att jag skulle sluta glo på andra och börja försöka bränna lite fläsk själv!

Hur skulle jag ha tyckt om någon kommenterade min vikt? Jag vet faktiskt inte... Kanske bli smickrad om den sade något snällt? Kanske bli ledsen om nån frågade "har du gått ner i vikt?" och jag var tvungen att svara "nä..."? Ännu ledsnare om någon frågade om man gått upp...

Man kanske bara ska hålla käften?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han tog det nog som en komplimang =) det hade jag gjort iaf. Han gick säkert hem med huvudet högt!

/Nanna

Anonym sa...

Hejsan, jag hittade hit på teckningen ovan, några inlägg upp, men fortsatte att läsa lite :) Självklart så skall man ge komplimanger när nån gått NER i vikt, det är underbart att få, för man vet ju om att man var stor innan, så bara kul att se att folk lagt märke till ens kamp :) Man skall däremot inte fråga om en kvinna är gravid :/ Det har jag fått höra många gånger när jag gick på en medicin som gjorde att jag svällde upp som en ballong. Men när det är synligt neråt då är det bara att ge beröm :)