tisdag 2 november 2010

Soppa

Ingredienser:
1st Nära vän
1st Nära väns ex, tillika vän
1st Nära väns ex granne, tillika ens egen föredetta granne och god vän
1 krm självömkan
2 msk skitsnack
1 hund
1 fråga om hjälp

Gör såhär:
Separera nära vännen och exet varsamt, var noga med att nära vännen inte går sönder under proceduren. Försök även se till att exet håller sig hyfsat helt. Blanda samman exet med grannen till en smetig röra och tillsätt självömkan och lite skitsnack efter smak. Strö så ner nära vännen och dig själv i smeten, och tillsätt din hund och fråga om hjälp. Ställ kallt i några månader upp till ett halvår. Tag sedan fram och lyft på locket, varsamt då den jästa soppan lätt pyser över kanterna. Färdigt att servera.

Obs! Grannen bör inte vara i övergångsåldern, då soppan lätt kan få en bitter smak.

Idag grät jag på jobbet. Inte på grund av jobbet, utan för att jag råkade befinna mig där när jag behövde gråta. Höjden av förnedring att komma ut från toaletten med rödsprängda ögon och glansig nästipp... Jag slank kvickt in till en gammal dement gubbe och satt och masserade hans förlamade arm en stund. Det tyckte vi båda var en bra sak. Nu känns det lite bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag orkar inte! Hahahahaha....ja så det kan gå och du vännen sluta vara ledsen! Snart sitter du på ett plan ner till värmen, en stor kall öl och alla bekymmer e borta!

puss o kram

/Nanna

Syster Yster sa...

Det har du så rätt i. Fan vad skönt det ska bli. Hoppas bara att vi kommer iväg nu, så inget annat idiotiskt passar på att hända.

Caisa sa...

Inget annat kommer att hända!! Vi kommer nästa fredag att sitta på planet och skratta som tusan och må så bra över att lämna sverige och all denna skit =) =) sen ska vi ha en helvetes trevlig och mysig vecka du å ja =) love you, pussar på dig