fredag 26 november 2010

Saknar julkänsla

Det verkar som att alla har kommit in i värsta adventsstämningen. Men inte jag, inte. Jag väntar fortfarande på att snön ska smälta undan och små söta krokusar ska börja sticka upp. Jag har verkligen inte fått in nån skön julfeeling i år. På Söndag är det ju första advent, och jag är inte ens sugen på att sätta upp ljusstakar i fönstrena... Är det för att jag är inställd på att jobba i jul? Caisa sticker hem till Värmland, så jag kommer sitta ensam mellan arbetspassen. Jag deppar inte för det, tycker att det är ganska trivsamt att jobba på julen ibland. Då behöver man inte stressa så mycket med att ha det perfekt här hemma, och laga en massa präktig julmat som ändå står och blir gammal i kylskåpet. Nej, en smal jul skall vi ha i år. Sparsamt med pynt, lite ljusstakar här och var skadar väl inte, bara några enstaka julmatsingredienser, inte något helt julbord. Pepparkakor och glögg och kanske lite sill och lax borde räcka.

Har jag berättat om mitt favoritjulpynt? Det är min mamma som har en liten vit gris i trä, som håller en skylt där det står: Ner med julen. Min mamma är ingen julfantast direkt. Jag gillar den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har aldrig gillat julen, jag äger inte ens en stake =) elller en sån där fin porslinstomte. Igår kom jag på "herregud jag ska bli mamma" så jag sprang till öb med min tjocka mage och handlade massa juligt =). Från och med nu inte för min skull utan för bebbes ska det firas jul ordentligt. Inte så som vi fira en jul....varsitt mega glas med vin =). Fast det var super trevligt...=) neä nya rutiner.

/nanna

Anonym sa...

Du får komma hit och hjälpa mig byta blöjjor på julen =) mellan dina pass om lillskiten vill dyka upp som han ska dvs. =) eller hälsa på mig på förlossningen på självaste julafton, hihi.

/Nanna

Syster Yster sa...

Byta blöjor, är du inte klok?! Det är väl DU som har skaffat barn?

;) Skojar bara. Ska med glädje torka bajs ur din skitunges bak.

Och just ja! Den där julen när vi söp oss fulla och sket i att fira jul! Den var trevlig tycker jag! =)

Anonym sa...

Hahaha jag vill se när du gör det med gläjde ;)