fredag 24 april 2009

Dagvecka

En låååång dagvecka på jobbet har nu snart passerat med tidiga mornar - Alice Cooper börjar vråla "Hello Hurray" i min mobil klockan 04:45 - och tidig sänggång varje kväll.

Caisa jobbar kväll, så henne har jag knappt sett. Vi har mest kommunicerat med lappar på vardagsrumsbordet. Söta lappar. =)

Det har löst sig med försäkringsbolagen nu. Drullen som mosade min bil får stå för reparationskostnaderna och min hyrbil. Jag är nöjd. Jag kan köra omkring i min lilla hyr-Polo ett tag till, den är rätt mysig.

Här hemma blir det allt fler kartonger och allt färre prylar. Men hörni, hur faan kan man samla på sig så mycket JUNK, trots att man är så trångbodd som vi är? Herregud. Kasta, kasta, sortera, slänga. Nån enstaka pryl blir avdammad och nerpackad. I helgen blir det ett besök på återvinningsstationen.

Och det ska tydligen bli kanonväder i helgen! Perfekt för utflyttningsgrillkväll på verandan med öl och trevligt sällskap! Ser fram emot det.

Jag har egentligen något mer att skriva om, men jag vet inte om detta är rätt forum. Så jag kanske skippar det? Eller... Äh. Mina bästa vänner håller på och separerar och det påverkar såklart även mig. Tycker det är tråkigt och sorgligt, och vill att de alltid ska vara ett par. Om nån av dem flyttar kommer jag sakna den helt enormt, och dess hund! Suck. Varför kan inte alla bara vara lyckliga? Mina tankar går till de två som har det jobbigt nu, och deras hundar.

Inga kommentarer: