torsdag 16 april 2009

Dubbelvirr

Jag är trött på mig själv och på Caisa och våra dåliga humör.
Vi har mycket stress och press omkring oss, båda på varsitt håll. Jag vet att Caisa inte har en lätt vardag, hon sliter jävligt hårt och får mest skit för det om dagarna. Hon är en person som tar ansvar och försöker se till att alla är nöjda, utan att någon direkt lägger märke till det. Det enda hon får är skit från den som hon inte lyckas behaga för tillfället.

Förlåt, min suris för att jag inte bara accepterar din surhet.
Förlåt för att jag stressar och pressar och gnäller och tjatar.
Jag vill ju bara att du ska må bra.

Vi funkar på så olika sätt. Jag agerar allt utåt, du går in i dig själv och stänger dörren. Jag står desperat utanför och bankar och vill in, och ju hårdare jag bankar och ju argare jag blir, desto flera varv vrider du nyckeln mot "låst".

Jag har mitt och du har ditt, men tillsammans har vi nåt som vi måste vara rädda om. Så förlåt för att min tolerans är låg, det är bara för att jag har ett sånt virrvarr själv i själen just nu.

2 kommentarer:

"suris" sa...

Hej gumman!
Du har helt rätt i att vi fungerar på två helt olika sätt när det finns ett pressat läge,men vi måste acceptera varandras sätt att tackla saker och ting. Du har helt rätt i att jag sluter mig och bearbetar allt inom mig,men det fungerar allra bärst för mig. Och om det skulle vara så att du "tjatar" ibland så blir jag bara ännu mera stängd. Låt mig arbeta mig igenom mina saker så gott det går, jag kommer till dig om jag inte klarar av det själv.

Jag vet att du inte har det så lätt heller om dagarna,det är ett tufft jobb du har plus allt annat som du kan tänkas bära omkring på på dagarna, men inte för att vara elak eller nåt så stänger du in ditt också ibland och jag förstår att du sitter i en situation, just nu med tanke på mig, men jag vet hur det känns att sitta där.

Jag älskar dig verkligen av hela mitt hjärta,och kommer göra det resten av mitt liv och även efter.
Tvivla aldrig på det någon gång, okej?
Vi två hör ihop,du och jag hjärtat mitt. Massa pussar

Du får radera allt detta om du inte vill ha kvar det i bloggen...

Syster Yster sa...

Gullet då... =)

Va sött! Nu får du puss.