torsdag 2 april 2009

Några konstateranden

Härmed måste konstateras en försämring i min personlighet. Jag har blivit dålig på att passa tider! Jag har varit en minutiöst noggrann tidspassare, som hellre står och väntar en kvart än komma två minuter försent. Jag ringer ofta och säger att jag nog blir lite sen, och sen kommer jag ändå tre minuter före utsatt tid.
Vissa kanske skulle mena att detta betyder att jag har fått en mer avslappnad inställning och inte ser så allvarligt på detta med tider, men DET GÖR JAG! Jag blir alldeles ifrån mig när jag inte lyckas komma i tid. Jag vet inte om tiden nu går fortare eller om det är jag som har blivit långsammare, men något allvarligt fel är det!

Ett mer positivt laddat konstaterande är att vi kommer få helt sjukt mycket utrymme i nya huset. Vad ska vi göra med alla 70 kvadratmetrar när vi vant oss att leva på 30??? Jag funderar på att börja träna längdhopp i vardagsrummet...

Och så kan man inte annat än glatt konstatera att Nu är våren här! Det spirar i mark och mylla, själ och sinne och kvittrar i alla tänkbara buskar!

Se bara!


Slänger in en bild på en trevlig grisfamilj som sprang över åkern häromdagen också:

Och när jag ändå håller på... Här är vår förlovningsblåbärsgräddtårta:

3 kommentarer:

Caisa sa...

Haha...längdhopp säger du...vänta du söt så ska du få se att all yta kommer fyllas ut mer än vad du kanske tror =)

Shit vilken läcker tårta ja gjorde :p

Sitter här på tåget och längtar ihjäl mig efter dig! Älskar dig söt!

~Johanna~ sa...

hahaha längdhopp låter som en lysande ide! Fast jag tror som caisa att ni kommer fylla ut det utan problem....man gör ju det av nån anledning...och ni kommer sitta där o undra hur tusan ni fick plats på 30kvm. =)

Vilken Suuupersmarrig tårta!!

Syster Yster sa...

Ja den var Caisas mästerverk. =) Vi funderar på att göra en likadan till inflyttningen, En inflyttningsblåbärsgräddtårta.