söndag 5 april 2009

Hundbiten

...på alla sätt!

Jag älskar verkligen alla hundar omkring mig, framför allt min lilla skruttfia Molly. Alla mina vänner har hundar också, vilket gör att när det är fest så leker hundarna vilt och busar runt.

Men igår kastade Någon (jag) en korv åt hundarna (Hur dum får man vara??) och Molly bestämde sig för att bita ihjäl den stackare som snodde "Hennes" bit. Så hon och hennes bästis Nemo hamnade i världens råkurr. Jag sprang (dum som jag är) fram och skulle sära på dem, och fick vad jag förtjänade. Ett rejält hugg i pekringret! Vet inte vem av dem det var, spelar ingen roll. Man går ALDRIG in med händerna och försöker sära på två hundar som slåss. ALDRIG.

Mitt pekfinger är dubbelt så stort och knallblått och jag har två huggbett i det. Värker och bultar som fan.

Hundarna verkade klara sig utan större blessyrer som tur är.

Nu har jag lärt mig några läxor:

1. Blanda inte in MAT i hundlekar när det finns en dominant tik med.
2. Undvik att busa med hundarna alkoholpåverkad, de blir osäkra och "tar över" kommandot när de märker att man inte är tillräknelig.
3. Gå aldrig emellan två hndar som slåss. Sparka undan dem, eller dra dem i svansen, men gå ffa aldrig in med HÄNDERNA.

Vilket jävla superpucko jag är.

2 kommentarer:

~Johanna~ sa...

;) Det är så lätt att vara efter klok! Hoppas fingret blir bra fort...Är du stelkrampsvaccinerad!?

Jag blev hundbiten för nåt år sen, då var jag tvungen att ta om vaccinet eftersom de var för gammalt.

trevlig söndag!!

Syster Yster sa...

Hej, nej jag är nte vaccad men det är nog ngen större risk för stelkramp så länge det inte kommit jord i såret. Och det gjorde de inte som tur var. Ser inte så infekterat ut idag. Mest blåsvart...