lördag 29 maj 2010

Bajskalas

Jobbhelg. Jag trivs ganska bra med att jobba på helgen. Det enda som stör mig är vetskapen om att "alla andra" är lediga och har fest, åker bort eller bara myser med sin respektive. Jag ser min respektive i sömnen nån enstaka gång i veckan känns det som...

Fast imorse fick jag se henne ordentligt, förstås... ;P

En skaplig kväll på jobbet, med ruskigt sjuka, men trevliga patienter. Jag stör mig på sjuksköterskor som konstaterar att en patient inte har skitit på typ en vecka, och nöjer sig med att skriva in "mag-obs" i "att göra-listan". Wtf!!! Som att det skulle leda till att patienten plötsligt bajsar, liksom?

Nä, Syster Ysters väna omvårdnad och några stolpiller Relaxit upp i baken på varenda en, och sen blev det bajskalas, må ni tro!

Efter jobbet svängde jag förbi hos grannarna där Caisa och Uffe satt och avnjöt varsin kall öl. Ett glas vin tog jag, sen fick jag faktiskt nöja mig och säga god natt. Jag är ju en förståndig flicka som ska upp klockan fem imorgon igen.

Caisa är kvar hos Uffe, det är lugnt och skönt här hemma. Klockan tickar och det luktar nylagad köttfärssås i hela huset. Kelvin vässar klorna på soffan. Dags att hoppa i säng.

God natt alla kära fantastiska underbara läsare. "I thank you all."

Inga kommentarer: