torsdag 13 maj 2010

Grundlurad

Min flickvän har lurat mig!

Ända sedan jag började förstå att jag snart skall fylla 30 år har jag önskat mig en sak och ingenting annat i hela världen; en badtunna. En vedeldad trätunna att sitta och slappa i när det är lite kyligt i luften, eller att svalka sig i en varm sommardag.

Men nej, Caisa har vägrat. Hon har sagt att jag absolut inte kommer få nån badtunna, och rabblat upp en miljon orsaker till att en badtunna är en dum och onödig sak.

Så, jag har väl mer eller mindre accepterat att jag aldrig kommer få en badtunna, och att Caisa är en snål och egoistisk fjärt som bara köper presenter som hon vill ha själv... Tills igår.

När jag kom hem, efter en riktigt tung dag på jobbet med dödsfall, anhörigsamtal, en jättsjuk ung flicka, och massor av känslor och tankar, så möts jag av ett stort schabrak på parkeringen. Där står en splitter ny, fantastiskt stor, rund och helt underbar BADTUNNA!

Hon är fenomenal, min tjej! Men jag trodde aldrig att hon skulle lyckas lura mig så!

Inga kommentarer: