söndag 23 maj 2010

Bakissur

Idag är en sån dag då verkligen ingenting blir gjort.

En regnig, genomgrå söndag med världens baksmälla. Det blev lite mycket igår... Vi hade egentligen inte planerat att festa direkt, utan frågade bara våra grannar ifall de ville komma ner på lite grill och vin. Det ville de såklart gärna, och det blev ganska många glas vin. Tyvärr hade myggorna precis kläckts och svärmade runt oss mer och mer, så vi gick upp till grannarnas fina barstuga och kastade dart och rockade till Bosshoss. Vid halv tre raglade Caisa och jag hem (tur att det är ca 200 m...) och idag är det alltså Dagen Efter.

Jag blir så ruskigt irriterad på allt! Blir irriterad på datorn som hela tiden ska krångla, sega sig, hänga sig, koka. Jag anser att en dator är en maskin som skall göra det man ber den om, och gör den inte det man ber den om så är det en kass maskin, och då undrar jag i mitt stilla sinne vem det är år 2010 som sitter och producerar datorer som GÖR FEL...?

Och jag blir irriterad på Caisa också. Caisa tror att dygnet har 28 timmar och veckan har 9 dagar. Varje helg lägger hon fram en planering för allt hon ska göra, och det låter så underbart, hon ska vara så flitig, vi ska få så mycket gjort! Att jag aldrig lär mig att mina förväntningar grusas varenda gång då hon är så långsam att inte ens hälften av allt som borde göras blir gjort, och hennes undanflykt när jag frågar "Men hur tänkte du nu...?" blir "Ja men jag tar det sen!".

Sen närdå?! Under veckorna lyfter hon ju inte ett finger, så när-fucking-jävla-då, undrar jag!!!

Åh just nu är jag så trött, irriterad och allmänt SKITMÅENDE att jag bara vill dra ner rullgardinen.

1 kommentar:

Anonym sa...

OJ OJ OJ vem är gravid, du eller jag? Skratt. Ta`t det lugnt gumman du vet allt behöver inte göras på en gång och ni har kommit en bra bit på vägen. Njut lite också annars är det meningslöst och vara husägare. :). Men jag förstår hur du menar, skrik inte på mig nu jag tar inte caisas parti, tänk på mina hormoner ;). PUSS