måndag 31 maj 2010

Slöseri

Åh, vad irriterad jag blir på imbecill jävla DUMHET!

McDonalds (vad annars) i stäket. Drive-thru. (Skithungrig och trött, lite irriterad.) Beställer en BigMac med en liten pommes och en liten cola. 64 kr.

SextioWHAT?

En BigMac meny med mellan cola och mellan pommes kostar 59 kr. En plusmeny kostar 64 kr.

Åker fram till betalluckan och frågar den finniga tonårspojken med moppefjun på överläppen om han menar allvar med att det är dyrare att köpa mindre mat.

"Ja", piper han i falsett.

"Då får du fan göra om beställningen", fräser jag surt och trycker sedan i mig en mellanpommes frites och sörplar i mig mellancolan tills det bara är is kvar. Bara för att.

Vilket jävla slöseri! Jag skulle ha bett om extra servetter. Bara för att.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha så går det när man ska försöka vara lite nyttigare =) det går absolut inte på donken, desto mer du äter desto billigare blir det. Undrar varför så många är överviktiga i USA?