fredag 7 maj 2010

Jag vill

...träna! - Nu börjar det spritta skönt i kroppen igen. Bara aptiten kommer igång igen ska jag sätta fart.

...ha en cykel! - Jag är bara för lat för att åka och köpa en. Jag vill ha en bra cykel som man orkar cykla långt på. Och jag vill lära Molly att springa bredvid. Vilka utflykter vi kan göra! Vore underbart med en cykelkärra till där jag kan stoppa in henne när hon blir trött.

...bada! Älskar våren och all förvandling, men jag längtar massor efter sommaren med svalkande kvällsdopp. Det finns inget skönare än att bada i svenska sommarsjöar.

...festa! Snart är det storfest här hemma. Det ska bli så skönt att ha vänner omkring sig, mat och vin och musik. Massor med ballonger vill jag ha på festen, och glada skratt. Jag älskar mina vänner!

...orka allt detta. Jag är så trött! Jag skulle kunna sova dygnet runt och bara drömma om allt härligt jag vill göra. Men orka!? Är det vårtrötthet? Depression? Saknad? Magsjukan som fortfarande gör mig matt? Vet inte vad det är. Jag knaprar mina SSRI-piller och mina GeriMax, försöker få frisk luft och dagsljus på mina långpromenader.

Jag kanske bara måste sparka mig själv i röven och säga "Kom igen nu din jävel, du orkar! Får jag se lite jävlar anamma! Sluta tyck så jävla synd om dig själv! Ge mig lite mer, jag vet att du kan!". För ingen annan kommer göra det åt mig.

Själv är bäste dräng. Nu ska jag sätta fart. God morgon på er mina underbara läsare. Ha en underbar dag!

Inga kommentarer: