söndag 15 februari 2009

BURR!!!

Hemma igen, i iskalla Svedala.
Det var inte mycket mer än hunden och katterna som lockade med att komma hem, kan jag säga! Men Mollys blöta pussar och glädjetjut var en väldigt fin välkomstpresent!
Ritzie går här och stryker sig runt datorn och vägrar lämna mig ur sikte.

Semestern var helt underbar!!!
Första dagen var det lite molnigt och blåsigt, så man fick ha en tröja på sig. Vi nöjde oss med att promenera på stranden och äta god mat och sova siesta. Sedan blev vädret bara bättre - sol hela dagarna, varmt och skönt med en svalkande havsbris i håret. Vi promenerade mycket, låg vid polen och solade och slappade. En dag åkte vi upp genom bergen till norra sidan och tittade på det vackra, kuperade landskapet.
En kväll gick vi på gayklubbar i Playa del Inglés. En annan dag gjorde vi en 10-km bergsvandring upp till 1700 meters höjd. Trots att jag legat i hårdträning hela vintern var jag så gott som död när vi nådde toppen. Caisa traskade på helt opåverkad (nästan). Hrmpf.
Ojojoj det finns så mycket att berätta och så mycket bilder att visa, men just nu ska jag spendera lite tid med min hund och min trötta flicka uppe i sängen.

Hej så länge!

2 kommentarer:

Veronica sa...

Välkommen hem!
Låter som en skön vecka och ett mysigt välkomnande av djuren.

Kram!

Viktigpettern sa...

Å vad jag är avundsjuk på er! Vill åsså ha en hel vecka utan krav, jobb å plock.
Kanske år 2024 blir det av;-) Välkommen hem!