onsdag 18 februari 2009

Tvätt

Att försöka slutföra en uppgift idag verkar omöjligt.

Tänkte bädda rent, så jag gick med de smutsiga lakanen till tvätmaskinen. Den var full.

"Då får jag väl hänga" tänker jag och öppnar maskinen. Då ser jag att tvättställningen är full med torr tvätt. "Då får jag väl vika" tänker jag och börjar omsorgsfullt vika ihop tvätten. När jag ska hänga in kläderna i skåpet rasar hela stången ner i golvet. "Då får jag väl sortera om" tänker jag tålmodigt och börjar rensa ut sådant som inte behöver vara i garderoben. Så småningom får jag upp stången på sin plats igen och hänger in en mindre mängd kläder. Resten måste vikas och läggas på hyllor. Där är det också fullt, så jag rensar ut lite onödigt skräp som jag inte behöver längre. Vips så är klockan dax att åka till spinningen och Nanna knackar på dörren för att hämta mig. Där står jag i mitt hav av kläder.

Vad blev summan av detta?
Sängen är obäddad. Lakanen fortfarande otvättade. Tvätten fortfarande inte hängd. Men tvättställningen tömd, tvätten vikt och jävligt snyggt i garderoben.

Sen att det ligger en massa kläder på hallgolvet spelar väl inte så stor roll?

Inga kommentarer: