torsdag 26 februari 2009

Skogsmarodörer

Idag var en något mer lättsam dag på jobbet. Jag avbokade ändå spinningpasset och planerade långpromenad med Nanna och Jana och deras hundar. Molly rymde. Hon har inte stuckit ifrån mig på minst ett halvår, men idag var det någonting speciellt i skogen. Alla hundarna var som tokiga och gick som dammsugare med nosarna i backen. Fick stå och skrika och busvissla ett bra tag innan hon kom tillbaks. Jävla skitunge.
Annars har jag henne aldrig kopplad, men resten av denna promenad blev det ett extremkort koppel för hennes del.

När vi gått en bit började det snöa och regna samtidigt. Underbart! Vi bestämde oss för att ta en kortare väg hem. Då fick vi till vår fasa se vad de har gjort med skogen. Äckliga, vidriga skogsmaskiner har plöjt fram och röjt undan allt i sin väg. (Nåja, några spinkiga tallar står kvar och ser fånigt spinkiga ut...) DET SER FÖRJÄVLIGT UT!!!

Jag kan inte begripa hur det kan vara tillåtet att göra så i naturen? En liten del av min hjärna förstår att trä måste utvinnas nånstans ifrån och att träd i viss mån måste fällas. Så är det. Men att lämna efter sig ett sådant inferno, att förstöra alla de stigar som vi går varje dag på, att bara hänsynslöst dra fram med sina maskiner och förstöra allt ALLT ALLT runtomkring..... Dessa människor kan inte ha något hjärta. Det GÅR inte. De skulle inte överleva.

JÄVLA HELVETES SKIT-IDIOT-MARODÖRER!!!!!!!! Skogen är min fristad, mitt andrum, min kyrka, mitt tempel, min syrgas, mitt morfin. Och ni bara kommer och vräker bort allt!!! *sorg*

Jag är så arg.

Eller är det ledsen jag är?

Inga kommentarer: