torsdag 5 februari 2009

Mina sista ord

Det jag vill ha sagt om jag nu skulle dö på vår lilla resa (man vet aldrig om planet störtar i Atlanten, om det kommer en tsunami, om jag blir uppäten av en haj eller matförgifad av en dålig kock) är följande:

- Ta hand om mina djur så som jag skulle ha tagit hand om dem.
- Snurra inte fast i jobbiga saker, utan stå brevid och iaktta dem istället.
- Sprid kärlek. Även till dem som inte förtjänar det. Det är svårt att vara ond och elak när man är omgiven av kärlek.
- Kör inte bil om buss är ett tänkbart alternativ.
- Åk inte buss om en promenad är ett tänkbart alternativ.
- Det bor en rund själ i en rund kropp.
- Bli blodgivare.
- Ät inte det jag åt innan jag dog - vem vet om det var det jag dog av?

4 kommentarer:

Viktigpettern sa...

Smög in på din blogg...=)

~Johanna~ sa...

va? har ni redan åkt??! Åhh så underbart!

Jag måste fixa lugnande,till flygresan....

MÅ gott där nere nu!

Syster Yster sa...

Nänänä, vi åker imorgon. En hel dag till att blogga!
Ja, det är ganska skönt att ta en Stesolid innan flyget. Så slipper man sitta där och nojja sig såfort nåt låter skumt.
Då sover man gött hela resan.
När e de ni åker?

Vickan - Välkommen! Smyg på du bara. :D

~Johanna~ sa...

ahaaa, men jag e bra avis....vi åker 17 april...så vi får våndas lite i snöslasket ett tag till! Japp, stesolid får de bli... funderade på stilnoct, men de blir jobbigt för nina att får av mig från planet...haha "invalido"...