onsdag 25 februari 2009

Vardag

Upp i ottan. Jobba, jobba. Slask och snömodd. Fick parkeringsböter igår på jobbet. *morr* Hem igen. Trafik och idioter. Slask och smuts. Handla. Vad ska man äta...? Köper fisk. Kö i kassan. Vänta, vänta. Hem till Molly. Glad som en solstråle, hoppar och busar och vill sno mina vantar. Jag vill bara slänga mig raklång på golvet och sova. "Kom vi går UT!" säger hennes blick. Fisken får tina i vattenbad medans Molly får skogspromenad. Blötsnö och is. Molly hittar en borttappad boll i en tinad snöhög och blir överlycklig. Jag kastar bollen några gånger. Lägger en liten spårruta med godis i snön och låter henne sniffa och leta godis ett tag. Sår i mina egna tankar. Jobbet mest. Etiska funderingar, människor som mår dåligt, att ge av sig själv, att lyssna och förstå, att vara personlig men inte privat, att ge lite, och bli av med allt, uppäten. Jag är trött. Hem genom skogen. Hittar älgspår. Stor älg. In med fisken i ugnen. Rör ihop en sås som blev så äcklig att jag fick hälla ut den. Caisa ringer. Vrålförkyld igen. Var bara 2-3 veckor sen sist. Tröttsamt, mest för henne, men för mig med. Blir ledsen och arg för att hon är sjuk jämt. Vill att hon ska vara frisk, pigg, glad och sprudlande. Då är hon så vacker. Vilka krav... Kokar potatis. Strax dags att åka till träningen. Bodypump ikväll. Har ingen lust. Vill vara hemma, titta på TV, klia Molly på magen och somna i soffan.
Jag tror jag avbokar spinningen imorgon och tar en ledig eftermiddag. Känns som om jag behöver det.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Låter ungefär som min roliga vardag - ska vi hitta på något förbjudet, skoj och livsfarligt????????? =)

Syster Yster sa...

Ja det skulle inte sitta fel.
Idag hittade jag på hyss. Plockade ner alla snitslar i skogen som skogshuggarna har satt upp som märken för var de ska fälla träd.
Alltid lika njutningsfullt att förstöra för de jävla marodörerna.