söndag 15 februari 2009

Jag och Caisa

Jag måste ju också få sno inlägget om min kärlek. För ALLA är GIVETVIS JÄTTEINTRESSERADE, hahaha. Skitsamma, jag vill skryta om min älskling ändå!

Vad heter ni? Karin och Caisa

Hur träffades ni? Genom vännerna Jana och Nanna. Jana är Caisas föredetta.

Hur länge har ni varit tillsammans? Dålig koll på det där, då vi liksom började som vänner, sen eskalerade det hela till galen kärlek helt enkelt... Men vi brukar säga fån mars -08 officiellt. Inofficiellt tänker jag inte yttra mig om.

Bor ni ihop? Jajemänsan! Sedan juli -08

Har ni barn? En hund och två katter. Inga tvåbeningar, tackålov.

Har båda körkort? Jo. Jag kör Hyundai, hon kör Seat.

Isåfall, vem kör bäst? Därom tvista de lärde. Jag kör bäst i stan. Caisa kan köra långt och fort. Jag kan fickparkera.

Kommer du ihåg er första kyss? Ja, fast den var inget vidare... Vi var fulla båda två. Men det blev bara bättre och bättre, och nu är de helt fantastiska! :D

Vem sa "Jag älskar dig" först? Helt ärligt ingen aning, men det kan ha varit jag, efersom Caisa tassade på tå länge och gick och var olyckligt kär i mig. Stackarn vågade inte säga nåt...


Vem är äldst? Som om ålder hade någon betydelse, hehe... JAG är älst. Gammal tant.

Vilka stjärntecken är ni? Oxe och jungfru tror jag... Har inte så bra koll, hon fyller i september.

Vem fyller först på året? Jag, i maj.

Vem är längst? Jag är 5 cm längre.

Vem sjunger bäst? Helt klart jag. =) Caisa sjunger sällan, hon nynnar bara ibland.

Håller ni i handen på stan? Nu går vi inte så mkt på stan, men jo, visst håller vi handen ibland.

Var nån av er oskuld när ni träffades? Neh...

Kände ni varann innan ni blev ihop? Väldigt väl. Bästa kompisar.

Vad har ni gemensamt? Hunden, katterna, kärleken, sängen, båda är lantisar och avskyr storstan.

Blev du kär i första ögonkastet? Nej, jag tyckte hon var snygg o så, men dejtade någon annan då.

Har ni någon speciell låt? Japp! Takidas "Curly Sue". Har säkert alla andra också, men det driter vi i. ;D

Har ni några "fri kort"? Jag har frikort för sjukvård.

Har ni stora framtidsplaner? Nä, bara att leva gött tillsammans å vara glada.

Har ni gråtit i varandras armar? Hm, ja det har vi väl.

Har ni varit utomlands tillammans? JAAA! Kanarieöarna kom vi hem ifrån igår!

Vilket är ert bästa minne? Åh, vi har så många... Men Gran Canaria är ett minne för livet.

Vem lagar bäst mat? Jag, definitivt. Sorry älskling...

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Caisa jobbar oftast kväll. Jag jobbar också ganska mycket kvällar. Men på förmiddagarna brukar vi dricka kaffe tillsammans, gå hundpromenad och ibland åka och träna innan jobbet.

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nä, inte alltid.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej, en kvart med bil.

Blir du lätt svartsjuk? Nä, nästan aldrig. Rätt tråkigt faktiskt.

Brukar ni bråka? Haha, oja! Då flyger glasvasar genom rummen och vi vrålar och morrar. Sen går det över och då pussas vi och sopar golvet. Båda har lika galet temperament.

Ringer eller SMS:ar ni mest? Jag är en SMS-människa och Caisa ringer.

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Med risk för att vara för utlämnande: Hennes bröst. Otroligt vackra, runda, fasta, gosvänliga, fantastiska! Men hon har snygga, starka armar också.

Pratar någon av er i sömnen? Jag har kallat henne för "knubbsäl" i sömnen. *skäms* Jag hävdar med bestämdhet att jag måste ha syftat på vår hund Molly...

Vad använder ni för preventivmedel? Vi undviker att ha sex med män.

Inga kommentarer: