söndag 26 september 2010

Bidrag till Välfärden

Japp, jag släpar enträget mitt strå till stacken. Jag har jobbhelg.

Vilket i och för sig inte bekommer mig speciellt mycket. Det var lugnt på avdelningen igår. Hann det jag ville hinna med och kunde till och med sluta lite tidigare. Hade en lugn slapp myskväll hemma i soffan med Caisa och Molly framför brasa och film. Köpte kinamat i Bålsta och slapp på så sätt både laga mat och diska!

Idag har jag lite sovmorgon, börjar klockan ett. Hinner med ett cykelpass på SATS innan jobbet. Blir skönt att få svettas ut den feta kinamaten (och chipsen som jag råkade knapra i mig till filmen, aja baja...).

Det är blåsigt och höstigt ute. Nu har flera träd bytt färg till vackert gul-orange-röda. Vinden sliter i kronorna och de löv som dött virvlar iväg. Skogen har ändrat doft från skarp, frisk gräsdoft till mullig, svampig, fuktig svampdoft.

Jag packar min väska och försvinner ut i livet en stund.

Inga kommentarer: