onsdag 29 september 2010

Tom igen

Idag är en sån typisk tomdag. Jag känner mig alltigenom helt tom!

Det är inte en dålig dag, och den är inte särskilt bra heller. Haft en hektisk dag på jobbet med tre trombektomilarm och kom inte iväg hem i tid, vilket gjorde att jag hamnade i köer. Fast jag brydde mig inte direkt. Jag var inte arg på köerna. Jag längtade inte hem. Jag kände inget speciellt.

Gick ut i skogen med Molly efter att ha betalat räkningarna. Plockade svamp. Svamp i skogen, skogssvamp, tramp, tramp. Det var bara svamp. Trattkantareller. Massvis. Jag plockade dem. Jahapp?

Stekte kantarellerna och åt dem. Och de smakade kantareller. Var varken särskilt hungrig eller svampsugen. Det var inte gott och inte alls äckligt. Det bara var.

Hallå, vart har alla mina känslor tagit vägen? Jag känner mig alldeles naken och kall och tom utan dem! Är det såhär människor känner sig hela dagarna? Indifferent...

Jag känner mig inte deppig, inte ledsen, inte arg, inte glad. Bara tom.

Inga kommentarer: