torsdag 16 september 2010

Viktigt möte med SoS

Igår när jag kom till jobbet möttes jag av min chef som lyste upp och sa nåt i stil med:
- ...och du åker till Huddinge i eftermiddag.
- Va? Huddinge? Vad ska jag där och göra?
- Men Karin!!! Det är ju idag du ska bli intervjuad av Socialstyrelsen om Karolinskas patientsäkerhetsarbete! Har du glömt det???
- Oj, jaså var det idag?

Slarvigt, klantigt och dumt av mig att glömma bort en sån "stor" grej. För mig var den inte så värst stor. Det var väl bara att sitta där och svara på frågor, inget mer med det. Men hela cheferiet var helt uppskruvade och kom med råd och tips på vad jag skulle säga... Hahaha, stackarna, de var så nervösa. Min verksamhetschef hade till och med antytt till min närmaste chef att "Karin har ju en tendens att vara lite väl ärlig ibland... Du kan väl be henne försöka vara en smula diplomatisk...?" Åhh, jag viker mig dubbelt! XD

Hur som helst, jag kom iväg och deltog i intervjun och det gick smidigt och sen var det inget mer med det. Men det var ändå lite kul att få vara en representant för Karolinska Universitetssjukhusets medarbetare och ge min syn på hur KS jobbar med patientsäkerhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om du hade haft snopp hade du ägt karolinska vid det här laget! Så som du tar för dig =)! Stolt över min kompis =)

PoK /Nanna

Syster Yster sa...

Love you Nanna :*