tisdag 14 september 2010

Tisdag

Vad är en tisdag för dig?

För mig är tisdag en tråkig dag. Den vardagligaste av alla vardagar. Fiskpinnar, dubbellektion i matte, fluortant, duggregn, fotboll på jumpan på en blöt grusplan.

Idag är en ledig, alldaglig, grå tisdag. Jag tog rejäl sovmorgon och gick inte upp förrän halv elva. Caisa var på dåligt humör. Jag gjorde i ordning kantarellmackor, av kantareller jag hittade i fredags. Förmiddagen var solig och jag började röja i trädgården. Rensade bort visset, utblommat, tråkigt och dött. Rensade även bort en hel del ogräs som vuxit vilt ett tag. Sen mulnade det på och började regna.

Nöjd, trött och med en värkande ländrygg åkte jag hem till Nanna i hennes nya fina hus i Grillby. Vi stack till Enköping och jag åt en kaloririk och ändå näringsfattig hamburgare med pommes på Max. Sen shoppade vi på Växtriket, jag köpte lite nya höstblommor och vårlökar. Därefter tog vi en fika på mitt favoritcafé Tant Gredelin. (Världens mysigaste. Ni som inte varit där, åk dit!) Därefter hem igen, lämnade av Nanna på vägen, tog en kort promenad med Molly vid ett naturreservat och väl hemma planterade jag mina nyinköpta blommor och lökar och nu protesterar ryggen vilt.

Lite sallad i magen nu, och strax iväg på ett Combatpass.

En vanlig, vardaglig, grå tisdag.

Inga kommentarer: