måndag 27 september 2010

Sperma och sånt

Idag är jag ledig, efter min jobbhelg. Skönt. Grått och blåsigt väder dock. Vad ska man hitta på?

Drömde i natt att jag planerade att skaffa barn med en manlig kompis. Ja, i drömmen så var jag alltså singel, så det var ingen otrohetsaffär. Undra varför jag drömde så. Jag är ju inte ens sugen på barn. Än mindre på att skaffa barn med en karl.

Men det är väl bara att inse, den dagen man vill ha barn så lär man ju få sära på benen för en man. Verkar ju hutlöst komplicerat att inseminera och lyckas bli gravid på det sättet. För att inte tala om privata donationer... Och i ärlighetens namn tycker jag det känns lite onödigt. Jag menar, jag är ju (mig veterligt) fullt frisk och kan få barn med en man. Det är ju bara jag som har valt att vara motvalskärring och leva tillsammans med en annan kvinna. Så varför skulle jag egentligen ha rätt att trängas i samma kö för donerad sperma som de kvinnor som faktiskt ligger med män för att få barn, men inte kan? Eller jag kanske tänker helt fel nu?

Undrar varför mina tankar en ledig måndagmorgon går till något så snuskigt som kladdig sperma?! Hahaha. Och vilket obehagligt ord! SPERMA. Gud...

Inga kommentarer: