onsdag 8 september 2010

Combat

Igår var jag på mitt livs första Combatpass. En hel del nya sparkar blev det och jag kände mig ungefär lika smidig som ett kylskåp, då sparkar inte är min allra bästa prestation.

Jag fick äran att slåss mot en mycket snygg tjej, och jag förklarade att detta var mitt första pass, så att hon inte skulle ha så höga förväntningar.
"Jaha vad kul, och jag är Combatinstruktör", sa hon. Hoppla!

Som tur var var halva passet uppbyggt som ett boxpass med vanliga slag, så hon fick sig en omgång, och hon såg faktiskt lite mör ut mot slutet, hihihi.

På kvällspromenaden efter träningen såg jag ett tufft fenomen på himlen. Jag tror det var en komet! Det var en stjärna, som liksom började lysa starkare och starkare. Jag trodde en stund det var ett flygplan. Men så kom den närmre och närmre för att till slut explodera och bli till en stor, vit eldboll som lyste upp hela himlen, och efter den hängde en blågrön svans. Måste ju varit nåt utifrån som träffade atmosfären och brändes upp, va? Tufft var det i alla fall! Sen försvann den lika snabbt igen.

Solen har inte kommit upp än, och dimman ligger tät utanför. Sitter med mitt kaffe och ostmackor och försöker vakna. Strax iväg och jobba. Gomorron!

Inga kommentarer: