onsdag 22 september 2010

Debattera... eller inte debattera?

Jag funderar. OK. Ett inlägg måste jag göra. Sen får det vara bra.

Jag har en politisk åsikt. Jag stoppade den i tre kuvert och stod för mitt snorgröna val. Jag står för det än, och det är med viss sorg i hjärtat jag ser att M får fortsätta slå undan benen för svårt sjuka, arbetslösa och socialt utsatta grupper, och än mer bedrövad blir jag av att se att SD tagit sig in i det svenska vardagsrummet med sin icke-rumsrena rasistiska "politik". MEN, det är svenska folkets val. Det svenska folket har lagt sin demokratiska röst. Är det då medias och myndigheters uppgift att bedriva någon form av häxjakt mot resultatet? Kan vi inte se och acceptera att svenska folket har sagt sitt, och börja agera konstruktivt utifrån detta? Det är väl helt uppenbart att det är ett stort jävla missnöje med svensk invandringspolitik. Gör då något åt det! Ge Sverige ett alternativ, bättre än att rösta in nynazister i riksdagen!

Det är onsdagmorgon, solen silar sina gula strålar genom det skitiga fönstret och får varje dammkorn att glimma som av guld. Jag jobbar kväll och vaknade tidigt. Kaffesmak i min mun. Tvättmaskinen mullrar inne i badrummet. TV:n står på och skvalar. Caisa sover i rummet bredvid. Kanske ska väcka henne med kyssar och kramar och tala om för henne att hon är det bästa jag vet och att livet är kort och att det är dags att vakna?

Eller så kanske jag borde sortera in rena strumpor från torkställningen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jag kan faktiskt bara hålla med dig Karin. Jag vet att jag inte står högt i kurs hos SD men jag tycker denna häxjakt är fördjävlig rent ut sagt. Man behöver inte hålla med SD men uppenbarligen så finns det ett stort missnöjje. Den här häxjakten, utfrysningen rena rama mobbningen som pågår just nu kommer göra SD stort, livsfarligt att leka denna lek.