tisdag 28 september 2010

Onyanserad

Nu tänker jag värdera. Bryta mot alla färdighetsregler och låta bli i att acceptera och tänka efter.

JAG BLIR SÅ INIHELVETE JÄVLA ARG! Utan att råka lämna ut någon alldeles för mycket kan jag tala om att det handlar om min bästa kompis och hennes relation till ÅSNEPUNGEN till pappa till barnet.

Vad är det som gör att vissa människor bara ser sig själva, sitt eget bästa och bekvämaste och inget annat??? Trodde i min enfald att i alla fall när folk får barn, skulle de börja tänka annorlunda och börja prioritera barnet framför sig själva.

Men icke.

Jag blir så ledsen. På sätt och vis tycker jag så jävla synd om Nanna som får ro den här stora och tunga båten helt själv, med allt vad det innebär att vara gravid, förstagångsmamma och orolig. Inte nog med att behöva klara allt detta på egen hand efter en redan jobbig separation från sin flickvän, så ska hon ha det här jävla BLÅBÄRET i sitt liv också, som bara är en osalig jävla ande som går omkring och tycker synd om sig själv för att han inte får doppa kuken!

Och på ett annat sätt så är Nanna för stark för att tyckas synd om. Jag kan inte säga annat än att jag beundrar hur hon står stolt och stark i alla motgångar och går igenom det här med huvudet högt. Beundransvärt. Imponerande.

Själv hade jag varit en våt fläck på golvet vid det här laget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha =) ja du jag måste juh vara stark jag kan inte lägga mig ner och dö eller försvinna. Lillen behöver en stark mamma. Bryta ihop får jag göra när pojken är myndig. Fast tårarna rinner ibland och allt känna piss men så får man en spark av lillen och känner att livet faktiskt har en mening =). Jag ska juh få världens bästa julklapp i år, ingen tjej eller kille kan ta det ifrån mig.

Pussipuss