tisdag 10 mars 2009

Bil och granatäpple

Nu är bilen fixad, har varit på verkstan sen igår. Den har fått ett nytt batteri, fläktremmen är spänd, och så har de bytt lite trasiga lampor.

Tog en sväng förbi ICA påväg hem. Blev sugen på ett granatäpple och såg ut ett fint. Av ren rutin så kollade jag varifrån frukten kom, och läste till min stora förskräckelse: INDIEN.

Herregud, behöver man verkligen importera frukt från INDIEN??? Jag menar det är ju fan på andra sidan jordklotet!!!

Jag stod där med granatäpplet i handen och deppade. Sen bestämde jag mig för att idag är det MIG det är synd om, så idag skiter jag i miljön, naturen och klimatet. Idag ville jag ha ett granatäpple.Jag har fortfarande inte kommit mig för att äta upp det. Tänk att det har färdats ända från INDIEN, och fortfarande lever...

Inga kommentarer: