tisdag 31 mars 2009

Morgonstök

Orolig natt. Har knappt kunnat sova. Lån och siffror och avtal och tjafs snurrar runt i skallen. Caisas klocka ringde kl 4, dags att åka till Göteborg i tre dagar och lämna mig alldeles ensam med allt snurr.

Halv åtta kom Jana och lämnade sina hundar här. Jag låg kvar i sängen ett tag. Strax före åtta kom Pia in och undrade varför det var så mycket hundar här och varför jag inte var på jobbet. Förklarade att jag jobbar kväll och passar Janas hundar på fm. Pia släppte ut alla tre.

En stund senare ringde Pia och meddelade att Molle var på vift. Han hade sprungit hem igen. Upp och jaga hund.

En massa action innan min första kopp kaffe är inte bra för min mentala hälsa.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Godmorgon!

Låter som en snurrmorgon, hoppas du fått i dig några koppar kaffe nu och hunnit känna att solen värmer din kropp då du tittar ut och inte behöver jaga hund.

Syster Yster sa...

Jo jag fick mitt kaffe till slut, och alla hundarna var på plats. Jag slogs av hur VARMT det var ute, när jag åkte iväg till jobbet! Helt wunderbar!