tisdag 31 mars 2009

Snurrig längtan

Åhhh jag blir så stissig av att inte veta med säkerhet hur det blir.

Det här är en helt sjukt stor grej för mig - ni som flyttar ofta kanske inte förstår. Jag har bott i mitt lilla torp i åtta år och mina rötter tränger djupt ner i myllan i min vackra skogsträdgård.

Och detta att inte veta... Får vi lån? Blir det köp? Har vi råd? Ska vi flytta? Hur blir det med Molly? Det knyter sig i magen och jag vill bara gå och gömma mig.

Samtidigt längtar jag helt sjukt mycket efter ett eget, större bo, att inreda och måla och fixa precis som jag vill!

Ser fram emot att bjuda hem alla vänner med blåställ och servera dem en varsin pensel och ett glas vin. :D

På fredag har vi möte med banken, och sedan med mäklaren. Det ser ljust ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Allt kommer att gå bra när vi väl har kommit in i nya huset.
Oroa dig inte för lånet eller någonting,allt är grönt,alla papper fixas på fredag.
När vi väl får tillgång till huset så börjar vårat nya liv som en lycklig familj med yta ;).
Älskar dig!!
Massa pussar.

ps. vi syns igen på torsdag kväll =)

Syster Yster sa...

Knubbsäl! Saknar dej så de värker. Kom hem NU!!!

Caisa sa...

knubbsäl....?...=)....kommer i morgon kråkan ! =)

Viktigpettern sa...

OH lycka till nu,,,,