onsdag 11 mars 2009

Jag ser det snöar

Nu har det snöat konstant i ett och ett halvt dygn. Är jag helt dum i huvet om jag säger att jag tycker att det är vackert?

Tittade först ut imorse, och tänkte "näääääää, var är våren???".Men så tog jag mig en närmre titt, och tänkte "japp, det snöar. Det snöar väldigt mycket." Och insåg plötsligt att det är ju såhär det är!Våren kommer ju inte snabbare för att jag önskar bort all snön! Så jag kanske borde passa på att njuta av det vita, mjuka, vackra täcket?Och alla glänsande istappar...Så kanske väntan inte blir så outhärdlig i alla fall?

2 kommentarer:

Veronica sa...

Ja så kan ju också se på det. Själv bara klagar och gnäller jag. Jag håller på att förvandlas till The Bitterfitta no1 tror jag =/

Men det ser onekligen vackert och mysigt ut där ute på landet - kanske är snön vackrare där än inne i stan?

Syster Yster sa...

Visst är det vidrigt när någon är sådär hurtfrisk och positiv när man själv bara vill vara äckelbitter och lägga sej i en snöhög och dö? Hahaha.