torsdag 12 mars 2009

Romantiska klubben


Imorse satt Caisa och jag i soffan med varsin kaffekopp och tittade på hus på nätet.
Följande konversation är så oromantisk att man nästan kan spy på den!
K: Egentligen kanske det är bra att vara gifta om man ska köpa hus ihop?
C: *tittar en stund på K* Var det där ett frieri?
K: Frieri vet jag inte... Jag bara tänkte.
C: Ja för om du tänker fria får du vara liiiite tydligare än sådär!
K: Jaja, men det var väl inget frieri då. Men ska vi gifta oss?
C: Ja men nu friade du ju!
K: Det gjorde jag väl inte! Jag har ju ingen ring!
C: Ja men det kan man skaffa sen.
K: Äh, skickar du smöret?

Ibland blir jag så himla less på mig själv! Jag är verkligen en obotlig icke-romantiker.

7 kommentarer:

~Johanna~ sa...

hahahahahaha... jag dör! Tack för dagens garv, jag hade högläsning för Kristina! =) kunde likagärna varit vi!

Nattkram

Syster Yster sa...

Glad att jag kunde göra någon glad =)

Veronica sa...

*flinar* GULLIGT! NI är ju redan som ett gift gammalt par ;)

Syster Yster sa...

Höhöhö, ja Veronica, du har rätt.
Kan se oss om 50 år... "Har du sett mina tänder?"
"Nä vafan jag kan väl knappt hålla reda på mina egna!"
"Åh din halta gamla kärring!"
"Passa dig" *hötter med käppen*
"Lägg ner annars kissar jag på mig!"

Veronica sa...

Hur länge har ni varit ett par?

Syster Yster sa...

Det finns ingen tydlig gräns. Vi har känt varandra länge, varit bästa vänner länge, KK länge och ihop ca 1 år, lite drygt.

Syster Yster sa...

Officiellt alltså.