tisdag 10 mars 2009

Sjuk

Vaknade med taggtråd i halsen. Kunde knappt svälja morgonkaffet. Frös som en idiot trots fleecetröja och ett tjockt täcke runt mig. Så jag bestämde mig för att vara sjuk idag.

Jag får alltid sån ångest av att vara hemma från jobbet. Vet att det är illa ansett på min arbetsplats. Helst ska man komma dit med 39 graders feber och rinnande näsa, ta några Alvedon och rycka på axlarna och säga "vad gör man inte för jobbet?". Men nää. Jag är inte sån.

Om jag är sjuk så är jag sjuk och då kommer jag ändå inte göra nåt bra jobb. Bara smitta ner medarbetare och patienter och bli ännu sämre själv. Så jag ligger här under filtar och täcken och hundar och katter och huttrar, så kanske jag blir frisk snart.

Det är min teori: "sweat it all out". Brukar funka.

5 kommentarer:

Veronica sa...

Usch då är det din tur att att ligga nerbäddad några dagar nu? Caisa har väl varit förkyld några gånger till och från?

Bra att du vilar nu så att du kurerar dig snabbt. Det är så blääääkigt att vara sjuk =/

~Johanna~ sa...

Ja ta and om dig, du ska absolut inte gå dit sjuk...

Krya på sig!!

Syster Yster sa...

Tack för supporten! :)
Ja Caisa är sjuk ungefär varannan vecka. Men henne är det ju nåt fel på. Det är inte normalt. Jag har inte varit sjuk sen i september, så det var väl helt enkelt min tur nu. =/

Viktigpettern sa...

Usch va trist,,,uschusch, krya på dej! Mamma mia filmen är att rekomendera när man mår dålig, är sjuk eller bara måste piggas upp=)
Kram

Veronica sa...

... eller lyssna på musiken jag lagt in i min blogg - DET blir man pigg av oavsett kroppstemperatur och snorstatus =)